Nebezpečné zastávky
TV Barrandov
22.05.2015
Denisa JEŘÁBKOVÁ, moderátorka:
Cestující i řidiči na Ústecku si stěžují na nově vznikající zastávky MHD. Ty jsou umístěné přímo na vozovce v jízdním pruhu. Podle nich jsou nebezpečné a zdržují provoz.
Petr PŘEVRÁTIL, moderátor:
Řidiči totiž budou muset čekat, než cestující z vozu vystoupí a jiní nastoupí. Město k tomuto řešení sáhlo z bezpečnostních důvodů.
Michal VOLF, redaktor:
Asi nejkontroverznější jsou úpravy zastávek v ulici Mezní na Severní Terase. Už teď musejí řidiči kvůli stavebním úpravám počítat se zdržením. Jenže zatímco jde momentálně o přechodné období, po rekonstrukci se situace rozhodně nezlepší. Zásadnější problém vznikne pro řidiče například u zastávky Větrná, kde nejen že zmizí zálivy, ale také se uprostřed silnice objeví ostrůvek. Tam, kde nebudou zálivy, vytvoří trolejbusy na zastávkách jakýsi dopravní špunt a na pár chvil zcela zastaví dopravu. Řidiči budou muset čekat, než cestující vystoupí a nastoupí. To si v ulici absolvují celkem třikrát.
osoba:
To bude zdržení pro ně, když tam bude ten, ten trolejbus, že jo, že tam bude muset třeba tři, tři minuty počkat.
osoba:
Budem muset něco objíždět jo, a tak dále prostě, budu si muset zvykat zase, protože svojí trať mám vyježděnou.
osoba:
Když tam pojede záchranka, tak co bude dělat, neudělá s tím, že jo, nic, zůstane tam stát.
Michal VOLF, redaktor:
Podle oddělení Ministerstva dopravy BESIP předpokládá klidné a zodpovědné chování jak řidičů, tak chodců. To ale v Čechách není obvyklé.
Jan PECHOUT, šéf BESIPu pro Ústecký kraj:
Věčně spěchající českej řidič si myslím, že bude vyvolávat nějaký kolizní situace.
Michal VOLF, redaktor:
Město tvrdí, že jde o úpravy schválené odborníky i policií. Zrušení zálivů má navíc své opodstatnění, mělo by prý zajistit větší bezpečí pro chodce.
Romana MACOVÁ, mluvčí magistrátu Ústí nad Labem:
Celý projekt byl konzultován s architekty, s odborníky a také s Policií České republiky. Všichni tito dali samozřejmě zelenou tomuto projektu.
Michal VOLF, redaktor:
Investiční akce je navíc už rozjetá a nelze měnit její parametry. V takovém případě by musel magistrát totiž vrátit dotaci.
Romana MACOVÁ, mluvčí magistrátu Ústí nad Labem:
Důvodem je třeba také to, že některé soupravy nezajely až k chodníku a vozíčkáři poté měli velký problém vystoupit.
Michal VOLF, redaktor:
Otázkou teď zůstává, jak se řidiči nakonec s novým omezením vypořádají, zda nebudou porušovat předpisy a nakonec třeba nezpůsobí kolizi. Dozvíme se to až na podzim, kdy budou opravy zastávek ve městě hotové. Pro Televizi Barrandov - Michal Volf.